- Net-zero Pricing Scheme for Ride-hailing Trips to Complement and not Compete with Transit. Transportation Research Board Annual Meeting 2026, National Academies of Science, 2026 mehr…
- Demand-dependent Transit Fare Structure to Alleviate Peak-hour Crowding. Euro Working Group on Transportation 2025 , Edinburgh Napier University, 2025 mehr…
- How Much Should This Ride Cost? Pricing Transportation Network Company Trips to Complement and not Compete with Transit. Conference on Advanced Systems in Public Transport and TransitData 2025, Kyoto University, 2025 mehr…
- Selective Door Operation in Urban Railway Systems to Increase Line Capacity at Peak-Hour. Transportation Research Board Annual Meeting 2025, National Academies of Science, 2025 mehr…
- TNC Usage, Taxing and Neighborhoods. Symposium on Integrated Land Use and Transport Models for Carbon Neutral Strategies, Osaka University, 2024 mehr…
- A Method to Increase Line Capacity at Peak Hour with Limited Platform Capacity. mobil.TUM 2024 International Scientific Conference on Mobility, TUM, 2024 mehr…
Zhihua Jin
Zhihua Jin
- Raum: 2903.03.310
- zhihua.jin@tum.de
Bio
Zhihua Jin studierte Bauingenieurwesen von der Kyoto University in Kyoto, Japan (B. Eng. & M.Eng.). In ihrer Bachelor- und Masterarbeit beschäftigte sie sich mit den Wechselwirkungen zwischen Tarifstruktur und Betrieb des öffentliche Verkehrsmittel. Nach ihrem Abschluss arbeitete sie für Nikken Sekkei als Stadtplanerin in Tokio, Japan, und seit 2023 arbeitet sie als wissenschaftliche Mitarbeiterin an der TUM.
Konferenzbeiträge
Vorträge
- Demand-dependent Transit Fare Structure to Alleviate Peak-hour Crowding. 2025 mehr…